Monday, December 6, 2010

LIKE (მომწონს)

ქართული კომპანიებზე ადრეც გაგაცანით ჩემი პირადი შეხედულება, მაგრამ ამჯერად მინდა გაყიდვების განვითარების ახალ სახესხვაობაზე  მოგახსენოთ. იგულისხმება გაყიდვების განვითარება ფეისბუქის საშუალებით. ფეისბუქზე ერთი მეორის მიყოლებით იხსნება სხვადასხვა ქართული კომპანიების ბრენდფეიჯები, რომლებიც სხვადასხვა კონკურსების და სახალისო გათამაშებების ხარჯზე ცდილობენ მომხმარებლის გულის მოგებას. ეს რა თქმა უნდა კარგი ტენდენციაა და ქართველი მომხმარებელიც აქტიურად  „ალაიქებს“ მსგავს გვერდებს და ცდილობს სხვადასხვა კონკურსებში გამარჯვების მოპოვებას. ამ მხრივ მოწინავეა თიბისი ბანკის სმართკლუბი რომელსაც ამ წამისათვის 28616 მომხმარებელი ჰყავს რომელიც უმოკლეს დროში მოაგროვა. http://www.finchannel.com/news_flash/Banks/76321_TBC_Bank_Hits_Record_Collecting_26,000_Likes_on_Facebook/. ეხლა გეტყვით რით მიიქცია სმართკლუბმა  პირადად ჩემი ყურადღება. პირველ რიგში გააკეთეს გენიალური მარკეტინგული გათვლა და ჩაატარეს ბლოგერების კონკურსი. (ბლოგერების კონკურსი ადრეც ჩატარებულა, მაგრამ თვით ბლოგერების გარდა არავის გაუგია ამის შესახებ ). ეს იყო ცოტა ცუდად ორგანიზებული, მაგარამ უდაოდ სახალხო კონკურსი რომელსაც დიდი გამოხმაურებაც მოჰყვა და პირველად მიაქცია ყურადღება საზოგადოებამ ბლოგერებს. კონკურსი ცოტა არ იყოს არათანაბარ ბრძოლაში მიმდინარეობდა, მაგრამ წაგებით გულდაწყვეტილ ბლოგერებს სმართკლუბმა ფასდაუდებელი საკომპენსაციო საჩუქარი გაუკეთა: საუკეთესო ნამუშევრებს წიგნად გამოსცემს ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა.მეორე კარგი ქმდება თვით სმართკლუბისათვის იყო  ასევე სახალხო პროექტთან „ჯეოსტართან“ სმართკლუბის დაკავშირება და მასთან დაკავშირებული სახალისო კონკურსების ჩატარება, რომელმაც ერთიათად გაზარდა მომხმარებელთა რაოდენობა. თუმცა მომხმარებელს ახალი სიახლეები სჭირდება და ალბათ ამ მხრივაც არ დაიხევს უკან თიბისი სმართკლუბი. ეხლა მოგახსენებთ მსგავს ბრენდფეიჯებზე რომლებიც დაუღალავად ცდილობენ კონკურენცია გაუწიონ ზემოთ ხსენებულ გვერდს. ამ საქმეშიც როგორც ყველა დანარჩენში მიბაძა საქართველოს ბანკმა და მანაც დაიწყო სახალისო კონკურსები თავის გვერდზე, მაგრამ კონკურსების განვითარება კი ვერ გამოუვიდათ კარგად, მაგალითისთვის ერთ-ერთი „სახალისო“კონკურსი:

        გამოიცანით "საქართველოს ბანკის" რომელი რეკლამებიდან არის ამოღებული მოცემული 8 კადრი. პასუხები დანომრეთ კადრების შესაბამისად.
თუ რეკლამა საბანკო პროდუქტისაა უნდა დაასახელოთ ეს პროდუქტი.
თუ რეკლამა საიმიჯოა, დაასახელეთ რაიმე მინიშნება ამ რეკლამის შესახებ, ესეც ჩაგეთვლებათ. - და ამ ყველაფერს საქართველოს ბანკის რეკლამების ვიდეო კოლაჟი აქვს დართული.

   ესე იგი- კონკურსს ვერ მოიგებ თუ ნანახი არ გაქვს „საქართველოს ბანკის“ ყველა რეკლამა რაც კი ოდესმე გასულა.ეს რათქმაუნდა სახალხო კონკურსად ვერ ჩაითვლება,იმიტომ რომ ამ კითხვაზე პასუხი თვით ამ რეკლამების შემქმნელებსაც კი არქივში მოსაძებნი გაუხდებათ. თუმცა აქამდე ჩავარდნილი კონკურსების საკომპენსაციოდ თითქოსდა უკეთესი კონკურსი შემოგვთავაზეს-კლიპის გადაღება  საქართველოს ბანკის ახალ ტრეკზე რომელიც უკვე დადეს თავის გვერდზე.ესეც ვერ ჩაითვლება სახალხო კონკურსად იმიტომ რომ ჩვენს ქვეყანაში ცოტას აქვს კლიპის გადაღების საშუალება ნიჭიერების თუ უნიჭობის მიუხედავად. ასე თუ ისე საქართველოს ბანკის სარეკლამო კამპანიაც შედგა რადგან ამ საშუალებებით 13000 „ლაიქის“ მოგროვება მაინც შეძლეს.

ეხლა მინდა მოგახსენოთ ს/ს „ელიტელექტრონიქსის“ ბრენდფეიჯზე რომელიც ამ ორი ბანკის ფეხის ხმას აჰყვა და თვითონაც წამოიწყო წამახალისებელი კონკურსები. ამ ზემოთაღწერილი კონკურსების ფონზე „ელიტელექტრონიქსის კონკურსები იყო რბილად რომ ვთქვათ საშინელება და გაყიდვებში და მარკეტინგში უმეცრების და არაკომპეტენტურობის ზეიმი. მაგალითისთვის ერთერთი კონკურსი-მაშ ასე, კონკურსი - ”მე და ელიტ ელექტრონიქსი

კითხვები ასეთია:
1.
სად და რომელ წელს დაარსდა ელიტ ელექტრონიქსი?
2.
რამდენ მაღაზიას მოიცავს ელიტ ელექტრონიქსის ქსელი?
3.
რომელი წლიდან გახდა ელიტ ელექტრონიქსი BOSCH & SIEMENS-ის ოფიციალური დისტრიბუტორი?
4.
რომელი ბანკების განვადებით შეგიძლიათ ისარ...გებლოთ ელიტ ელექტრონიქსში?
5.
სად გაიხსნება 1 დეკემბრიდან ელიტ ელექტრონიქსის მორიგი მაღაზია?

 

  კონკურსის პირობების წაკითხვამ ღიმილი მომგვარა. რა საინტერესოა საიდან უნდა ვიცოდე მე- უბრალო მოქალაქემ  სად გაიხსნება „ელიტ ელექტრონიქსის“ მორიგი მაღაზია ან რომელი წლიდან გახდა „ბოშის“ და „სიმენსის“ ოფიციალური დისტრიბუტორი. ასევე კიდევ ერთმა კონკურსმა მიიქცია ჩემი ყურადღება: მახვილგონიერმა მარკეტოლოგმა თუ გაყიდვების სპეციალისტმა „ელიტელექტრონიქსის“ „ვოლლ“-ზე ატვირთა ადოლფ ჰიტლერის ფოტო, რომელსაც უზადო იუმორით ფლეიბოის კურდღლის ყურები აქვს თავზე დამაგრებული და კონკურსს ეწოდება- რას დაარქმევდით, როგორც ერთერთი ქართული ჟურნალის  უკანა ყდაზე.  ჯერ ერთი არ მგონია ჰიტლერს და ჰიტლერის გონებას „ელიტელექტრონიქსის“ თანამშრომელის დასაცინი ჰქონდეს რამე და მეორე- არა მგონია მსგავს კონკურსზე ამხელა კომპანიის გაყიდვების დაყრდნობა ნათელი გონების მუშაობის შედეგი იყოს. ასე შემიძლია მრავალი მაგალითის მოყვანა მაგრამ მე მგონი მეტის თქმა აღარ ღირს (გამგები ისედაც გაიგებს) ბოლო კომპანიის განხილვა ცოტა არ იყოს მწარე გამომივიდა მაგრამ ეს იმ გამწარებული მომხმარებლის პოსტია რომელსაც ამ კომპანიაში შეძენილი ყველა პროდუქტი უმოკლეს ვადაში გაუფუჭდა, თუმცა ამას ხელი არ შეუშლია ერთერთი კონკურსის ორგანიზატორებისთვის რომ  ელიტელექტრონიქსის სლოგანად აერჩიათ :„ როცა ხარისხი მნიშვნელოვანია“